dijous, 15 de gener del 2015

Manca de neu

Estem a mitjans de gener i aquest 2015 està resultant molt sec, de moment no ha plogut cap dia i ja se sap, la pluja a l'hivern a Cerdanya acostuma a ser neu a les nostres muntanyes.

Ahir, 14 de gener vaig decidir-me a fer un tomb per veure l'estat en que es troben d'innivades les muntanyes i em vaig dirigir cap al nord, o sigui agafar la vall de Querol per veure la zona de Porté i fins al Pas de la Casa a Andorra.

El que vaig veure va ser llastimós, tot pujant pel camí de la Vinyola em trobo aquest espectacle, arbres coronats com si ho haguessin fet expres ver veure la cara sud dels pics de la Valleta i de Fontfreda amb una manca de neu ben palesa.

Ja arribats a Porté aquest es l'espectacle que es veu girant el cap a la dreta, el fons de la vall del Querol amb el Carlit i el pic de Coll Roig, tot i ser la seva cara oest que a l'hivern no està gaire assolellada també hi ha poca neu.

Aquest es l'aspecte de la cara est del pic de Fontfreda la que es veu damunt del poble de Porté, no cal donar explicacions de com està, només la pista d'esquí de la dreta es veu amb un mínim de neu gràcies als treballs d'arranjament fets pel personal de l'estació d'esquí de Porté 1900


Continuant el camí pujo al coll de Puimorens i allí l'espectacle de la cara nord no es gaire engrescador
El Fontfreda ens ofereix aquesta visió de la seva cara nord la que forma part de l'estació d'esquí


A la dreta veiem aquesta zona que es per on hi ha la pista llarga que amb els seus canons de neu està en millors condicions
Dalt a l'esquerra el pic de la Mina


Continuo l'excursió i m'apropo al Pas de la Casa, paro a mig camí per fer aquesta foto de la carretera que ve de França amb les seves giragonses


Ja arribats al Pas, si que es pot gaudir d'un bon paisatge nevat, segurament els esquiadors trobin que n'hi ha poca però per als ulls es un espectacle magnífic.


Aquestes tres son del Pas de la Casa

Vaig aprofitar el magnífic dia assolellat que feia amb una temperatura dalt al Pas a més de 2000 mts de 5ºC.

Per demà divendres 16 de gener s'esperen nevades en tots aquests indrets, quant hagin caigut i el temps s'estabilitzi una mica que em permeti circular per la carretera neta, tornaré a pujar a repetir el reportatge.