diumenge, 19 de setembre del 2010

L'Estany de Lanós

Avui, 20 de setembre, últim diumenge d'estiu d'engüany, el dia ha començat fred i tapat a Cerdanya, però el cel s'ha anat trencant i el sol ha fet la seva aparició. 

M'he dit, això s'ha d'aprofitar i omplint la motxila amb els estris nesesaris i una mica de menjar, carretera i manta vers les muntanyes, i de cop i volta em trobo enfilant el coll de Puimorents. Aqui a la primera corva forta a l'esquerra de la carretera, hi ha un petit espai per a poder deixar el cotxe i començar a caminar vers l'Estany de Lanós.
Es aixó el que he fet, i tot xino xano, amunt que fa pujada per la part solana de la vall del rec del Estany de Font Viva. La direcció es vers l'est i amunt, en arribar a la vertical del Estany de Font viva, el riu i la vall fan un gir de 90º a la dreta i agafa direcció nord.  En poques gambades ja s'albira la paret de la presa que es va construir a l'Estany de Lanós.

Menjant una poma a l'Estany de Lanós i amb el Carlit de fons


Ja soc dessota la presa, a la dreta s'alça majestuos el Carlit la seva cara oest poc coneguda te uns aspecte agrestre, i l'esperança d'albirar les aigues de l'estany et donen forces per assolir la fita més amunt de la coronació de la presa.
Ja soc dalt, l'espectacle es gran i de cop s'em presenta una muntanya davant meu que em recorda una pel.lícula que he vist varies vegades: "Encuentros en la tercera fase", es el Puig de la Grava.

Potser seria millor veure la sequència de la caminada en un recull de fotos. Aquí sota les podeu albirar,

2 comentaris:

Kimisades ha dit...

Preciosses fotos i una millor caminada. En dono fé, doncs jo la conec de propi peu, pues la fera baixant del Coma d'Or. QUIM

lia ha dit...

trobo que estàs molt autèntic aqui menjant la poma..!! realment el puig de la grava sembla el de encuentros a la tercera fase, cuidado no estiguin per allà!