dissabte, 21 de juliol del 2012

Pujada al Comabona


Aprofitant que començo a estar mitjanament en forma, ahir em vaig decidir a pujar al Cadí, passant pel Pas dels Gosolans i anar al primer cim més oriental de la serra:  El Comabona.
Segons les guies, des del refugi Cesar August Torres, popularment conegut com a de Prat d'Aguiló per estar situat en aquest indret, es puja fins al Pas dels Gosolans en 1 hora i jo ho vaig fer en 1 hora i quart, no està gens malament.
A mitja pujada vaig trobarme l'estació meteo automàtica,  que el SMC té en aquest indret a 2.143 m i no em vaig poder estar de fer algunes fotos del conjunt.
Un cop arribat al Pas dels Gosolans a 2.430 m, la dificultat de la pujada ja queda superada, i només resta anar carenejant fins assolir el cim del Comabona de 2.547 m.
La visió  des del cim en un dia com el d'ahir totalment serè, es impresionant en tota l'extensió dels 360º a la rodona, però la que mes em va impactar es la del Pedraforca, amb la seva cara nord quasi a tocar i en tota la seva magnificiència.