dimecres, 18 de juliol del 2012

Caminada a l'estany de Font Viva

L'estany de Font Viva està situat a la vall que està a la dreta del poble de Porté-Puimorens a la Cerdanya francesa.

S'agafa la pista que pel fons de la vall ens porta fins al estany de Passet on deixo el cotxe, just on hi han unes instal·lacions turístiques de tirolines que creuen per damunt de dit estany.

En aquest punt i per l'esquerra de la pista, comença el sender de l'Emilia, que amb una pendent progressiva tot superant diferents roquissars ens mena en 1'30 h fins a l'estany de Font Viva, magnífic lloc on els francessos hi van a pescar amb assiduitat.

Per retornar, es pot fer pel mateix camí, o donant la volta a l'estany, prendre un altre sender que ens apropa fins al torrent que baixa de l'estany de Lanós  que creuarem per un pont molt sòlid, i que tot seguint-lo ens menarà al fons de la pista asfaltada, que haurem de remontar fins a la zona on hem deixat el vehicle.

En total entre anada i tornada haurem esmerçat unes 2.30 h.

Aquest torrent es el que despres es trnasforma en el riu Querol, que desemboca al Segre