dimarts, 17 de juliol del 2012

Caminada al Pic dels Moros

El Pic del Moros es el cim piramidal que està situat just damunt de Targasona, a la Cerdanya Francesa.

D'altres vegades hi havia accedit des de la zona de la Calma de l'estació d'esquí de Font Romeu, però avui he agafat un camí per la seva cara sud, es a dir, per la solana, just on s'acaba el poble de Targasona,

El camí comença amb una pista asfaltada que amb forta pendent accedeix a un dipòsit d'aigua i unes antenes de telefonia, tot seguit el camí es de terra i puja molt fort, travesa el torrent de Ribals i al arribar al coll ens trobem amb un petit estany que recull i enmagatzema les aigues.
En aquest punt, girant cap a l'esquerra, en questió d'uns 15' arribem al cim del Pic dels Moros, 2137 m.

La panoràmica es amplia, des del pic de Cambra d'Ase a l'esquerra fins al forat de la Seu a la dreta, podent contemplar tots els cims de la carena del Puigmal, la zona del Puigllançada i la Tosa d'Alp, Penyes Altes i el Moixerò, seguint la carena destaca el Pedraforca que treu el nas per darrere just abans del Comabona i tot seguit tota la serra del Cadí.